Ελένη Μαρίνα Ρωσώνης Ανδρέας Παπακωνσταντίνου

by kwlwglw

Ελένη Μαρίνα Ρωσώνης Ανδρέας Παπακωνσταντίνου

ο κ. Παπακωνσταντίνου ήταν εκείνος που παρέλαβε πρώτος το ηλεκτρονικό αρχείο με τους καταθέτες της ελβετικής τράπεζας, χωρίς να το πρωτοκολλήσει επίσημα στο υπουργείο και δίχως να δώσει εντολή στο ΣΔΟΕ για πλήρη έλεγχο των καταθετών, σε συνδυασμό με τη στενή συγγενική σχέση του με τους καταθέτες οι καρτέλες των οποίων αφαιρέθηκαν, ενίσχυσαν τις υποψίες των δικαστικών αρχών στο πρόσωπο του πρώην υπουργού, ο οποίος έτσι κι αλλιώς ήταν στο στόχαστρο των ερευνών για τη μη αξιοποίησή της
λαθροχειρία

  • Ανδρέας Ρωσώνης στενό συγγενή του πρώην υπουργού Οικονομικών σύζυγος του εν λόγω καταθέτη η Μαρίνα Παπακωνσταντίνου, και αυτή πρώτη εξαδέλφη του Παπακωνσταντίνου
  • πρώτη εξαδέλφη του πρώην υπουργού κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, την Ελένη Παπακωνσταντίνου, με συνδικαιούχο τον σύζυγό της κ. Ιω. Συκιαρίδη
με το κοινό ποινικό δίκαιο
παύουν μόνο με τη διάλυση της Βουλής ή τη λήξη της βουλευτικής περιόδου
στα μέσα του 2010 το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών παρέδωσε ψηφιακό δίσκο cd στον οποίο περιέχονταν 2.062 ηλεκτρονικά αρχεία με ονόματα Ελλήνων καταθετών στην HSBC
άρθρου 86 του Συντάγματος
με το κοινό ποινικό δίκαιο και όχι με τον νόμο περί ευθύνης υπουργών

  • της νόθευσης εγγράφου 
  • της παράβασης καθήκοντος με ταυτόχρονη βλάβη σε βάρος του δημοσίου
Τριμελές Γνωμοδοτικό Συμβούλιο, σύμφωνα με τον νόμο περί ευθύνης υπουργών και το Σύνταγμα
Καταπέλτης κατά Παπακωνσταντίνου
Την άσκηση δίωξης κατά του πρώην υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου για τα αδικήματα της νόθευσης εγγράφου και της παράβασης καθήκοντος με ταυτόχρονη βλάβη εις βάρος του Δημοσίου, ζητούν οι βουλευτές των τριών κομμάτων
Ποινική δίωξη για νόθευση εγγράφου κατά Παπακωνσταντίνου
Σύσταση προανακριτικής: Παραπομπή για «παράβαση καθήκοντος
άσκηση δίωξης κατά προσώπων που διατέλεσαν μέλη της κυβέρνησης ή υφυπουργοί
τουλάχιστον 151 ψήφοι, νόμο περί «ευθύνης υπουργών»

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ
Βουλή: Τι προβλέπεται για την άσκηση δίωξης κατά Γ. Παπακωνσταντίνου
Η πρόταση για άσκηση δίωξης κατά προσώπων που διατέλεσαν μέλη της κυβέρνησης ή υφυπουργοί υποβάλλεται, σύμφωνα με τον κανονισμό της Βουλής, γραπτώς, υπογράφεται τουλάχιστον από 30 βουλευτές και πρέπει να προσδιορίζει με σαφήνεια τις πράξεις ή παραλείψεις που, σύμφωνα με το νόμο περί «ευθύνης υπουργών», είναι αξιόποινες καθώς και να μνημονεύει τις διατάξεις που παραβιάστηκαν.

Η πρόταση θα εγγραφεί σε ειδική ημερήσια διάταξη, θα ανακοινωθεί στην Ολομέλεια της Βουλής και θα πρέπει να συζητηθεί εντός 15 ημερών από την κατάθεσή της.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης της πρότασης στην Ολομέλεια, ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου μπορεί να μιλήσει ενώπιον του Σώματος καθώς, σύμφωνα με τον κανονισμό, «η Βουλή μπορεί να επιτρέψει την εμφάνιση ενώπιον της του προσώπου, κατά του οποίου στρέφεται η πρόταση για άσκηση δίωξης». Ωστόσο, έχει δικαίωμα, αν δεν επιθυμεί να μιλήσει στην Ολομέλεια, να καταθέσει έγγραφο υπόμνημα.
Η ψηφοφορία είναι μυστική και δεν θα μετέχει ο κ. Παπακωνσταντίνου, όχι μόνο γιατί δεν είναι ενεργός πολιτικός αλλά και γιατί, σύμφωνα με τον κανονισμό, δεν προβλέπεται να ψηφίζει το πρόσωπο για το οποίο στρέφεται εναντίον του η δίωξη.
Για την απόφαση συγκρότησης Προκαταρκτικής Επιτροπής (Προανακριτική) απαιτείται η απόλυτη πλειοψηφία του Σώματος, δηλαδή τουλάχιστον 151 ψήφοι.
Αν για οποιονδήποτε λόγο, στον οποίο περιλαμβάνεται και η παραγραφή, δεν περατωθεί η διαδικασία που αφορά πρόταση άσκηση δίωξης, ύστερα από αίτηση του ίδιου του κ. Παπακωνσταντίνου η Βουλή μπορεί να συστήσει ειδική επιτροπή από ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς για τον έλεγχο της κατηγορίας.
Εφόσον η Βουλή αποφασίσει τελικά τη σύσταση Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης, θα ορίσει και την προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να υποβληθεί το πόρισμα και το σχετικό αποδεικτικό υλικό.
Το πόρισμα πρέπει να είναι αιτιολογημένο και με σαφείς τις κατηγορίες για την άσκηση της δίωξης. Αν η μειοψηφία έχει διαφορετική άποψη, θα καταχωρηθεί σε χωριστό κεφάλαιο στο ίδιο πόρισμα.
Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή θα έχει όλες τις αρμοδιότητες του εισαγγελέα Πλημμελειοδικών και μπορεί να αναθέσει σε εισαγγελέα πλημμελειοδικών ή εισαγγελέα εφετών τη διενέργεια ειδικότερων πράξεων σχετιζομένων με την προκαταρκτική εξέταση. Η προανάκριση είναι μυστική και απαγορεύεται να δημοσιοποιούνται τα πρακτικά.
Οι εξουσίες της Επιτροπής δεν αναστέλλονται με τη λήξη της Κοινοβουλευτικής Συνόδου και παύουν μόνο με τη διάλυση της Βουλής ή τη λήξη της βουλευτικής περιόδου. Ωστόσο, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες και τις ενδείξεις, η τρικομματική κυβέρνηση θα επιδιώξει να ολοκληρώσει με ταχύτατους ρυθμούς την έρευνα.
Στη συνέχεια, το πόρισμα της Επιτροπής θα έρθει προς συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, θα διενεργηθεί μυστική ψηφοφορία, ενώ η απόφαση λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, δηλαδή απαιτούνται τουλάχιστο 151 ψήφοι.
Αν η Βουλή αποφασίσει την άσκηση δίωξης, προχωρεί στην κλήρωση των τακτικών και αναπληρωματικών μελών του Ειδικού Δικαστηρίου, του Δικαστικού Συμβουλίου και της Εισαγγελικής Αρχής, σύμφωνα με τον νόμο περί ευθύνης υπουργών και το Σύνταγμα.
Σημειώνεται ότι, με τροποποίηση που επέφερε ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης Χάρης Καστανίδης στο νόμο περί ευθύνης υπουργών, τον Απρίλιο του 2011, η Βουλή έχει τη δυνατότητα να αποφασίσει με πλειοψηφία 151 ψήφων την ανάθεση της υπόθεσης στο Τριμελές Γνωμοδοτικό Συμβούλιο, για τον νομικό έλεγχο των στοιχείων της κατηγορίας και την αξιολόγηση της βασιμότητας τους.
Το Τριμελές Γνωμοδοτικό Συμβούλιο αποτελείται από έναν αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου και δύο εισαγγελείς και θα πρέπει, εντός ορισμένης προθεσμίας, να παραδώσει τη γνωμοδότησή του.

ο νόμος περί ευθύνης υπουργών

Πιο συγκεκριμένα, παρέχεται η δυνατότητα στη Βουλή να αναθέσει σε Τριμελές Γνωμοδοτικό Συμβούλιο, τον νομικό έλεγχο των στοιχείων της κατηγορίας και την αξιολόγηση της βασιμότητας τους, προβλέπει ο νόμος περί ευθύνης υπουργών ο οποίος ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2011 επί υπουργού Δικαιοσύνης Χάρη Καστανίδη.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, η πρόταση για άσκηση ποινικής δίωξης υποβάλλεται από 30 τουλάχιστον βουλευτές με συγκεκριμένη αναφορά στα στοιχεία της αξιόποινης πράξης και μνεία των διατάξεων που παραβιάστηκαν.

Η Βουλή πάντως, μπορεί, αφού έχει υποβληθεί το αίτημα για τη σύσταση Επιτροπής Προκαταρκτικής εξέτασης, να αποφασίσει με πλειοψηφία 151 ψήφων την ανάθεση της υπόθεσης στο Τριμελές Γνωμοδοτικό Συμβούλιο που αποτελείται από έναν αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου και δύο εισαγγελείς. Εντός ορισμένης προθεσμίας θα πρέπει να παραδοθεί η γνωμοδότηση του Συμβουλίου στον πρόεδρο της Βουλής.

Κατατέθηκε η πρόταση για σύσταση επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης

Την άσκηση δίωξης κατά του πρώην υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου για τα αδικήματα της νόθευσης εγγράφου και της παράβασης καθήκοντος με ταυτόχρονη βλάβη σε βάρος του δημοσίου, ζητούν οι βουλευτές από τα τρία κόμματα της συγκυβέρνησης που υπογράφουν την πρόταση για τη συγκρότηση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής που θα διενεργήσει προκαταρκτική εξέταση για την υπόθεση της «λίστας Λαγκάρντ».
Παράλληλα, τα τρία κόμματα αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να κινηθούν και άλλες, εκτός Βουλής, διαδικασίες προκειμένου ο κ. Παπακωνσταντίνου να παραπεμφθεί στη δικαιοσύνη με το κοινό ποινικό δίκαιο και όχι με τον νόμο περί ευθύνης υπουργών. «Στα καθήκοντα της Επιτροπής αυτής ανήκει η διευκρίνιση, μεταξύ άλλων και του θέματος της παρέλευσης ή μη της αποσβεστικής προθεσμίας του άρθρου 86 του Συντάγματος, όπως επίσης, σε αυτή την Επιτροπή ανήκει και η εκτίμηση αν η συγκεκριμένη πράξη της νόθευσης εγγράφου, που φέρεται να έχει τελέσει ο κ. Παπακωνσταντίνου εντάσσεται στον κύκλο των αρμοδιοτήτων του ή εκφεύγει αυτού», τονίζεται χαρακτηριστικά στο κείμενο.

Ως προς το περιεχόμενο της πρότασης οι βουλευτές αναφέρονται στο ιστορικό της υπόθεσης της «λίστας Λαγκάρντ» επισημαίνοντας ότι στα μέσα του 2010 το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών παρέδωσε ψηφιακό δίσκο cd στον οποίο περιέχονταν 2.062 ηλεκτρονικά αρχεία με ονόματα Ελλήνων καταθετών στην HSBC.

«Το εν λόγω cd διαβιβάστηκε στον κ. Παπακωνσταντίνου ο οποίος το αντέγραψε σε μορφή stick usb «για λόγους ασφαλείας» όπως ο ίδιος κατέθεσε στην Επιτροπή Θεσμών, και παρέδωσε το cd στο γραφείο του για εμπιστευτική φύλαξη, από το χρονικό σημείο αυτό και μετά το πρωτότυπο και αυθεντικό cd χάθηκε και ουδείς γνωρίζει που βρίσκεται και αν έχει καταστραφεί», τονίζουν και προσθέτουν:

«Στα τέλη του 2010 αρχές του 2011, ο κ. Παπακωνσταντίνου παρέδωσε προσωπικά στον κ. Ιωάννη Καπελέρη του ΣΔΟΕ άτυπα ένα απλό χαρτί στο οποίο ήταν γραμμένα 10-11 ονόματα που υποθετικά περιλαμβάνονταν στο ως άνω cd ώστε να διενεργηθεί φορολογική έρευνα. Τον Ιούνιο του 2011 ο κ. Παπακωνσταντίνου παρέδωσε, πάλι άτυπα στον τότε επικεφαλής του ΣΔΟΕ Ιωάννη Διώτη usb που περιείχε- υποτίθεται- τα στοιχεία των Ελλήνων καταθετών στο υποκατάστημα της HSBC στη Γενεύη. Ο τότε επικεφαλής του ΣΔΟΕ ενημέρωσε τον Αύγουστο του 2011 τον τότε υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο για την ύπαρξη του υλικού αυτού, τα συμπεράσματα της μελέτης του και την εκτίμηση για τη νομική φύση και το περιεχόμενό του. Άφησε δε στο γραφείο του κ. Βενιζέλου, ατύπως, usb με το υλικό αυτό. Όταν στις αρχές Οκτωβρίου 2012 κατέστη δημόσια γνωστό, μετά την αντικατάσταση του ειδικού γραμματέα του ΣΔΟΕ, ότι στο ΣΔΟΕ δεν διατηρείται το υλικό αυτό, ο κ. Βενιζέλος απέστειλε στο γραφείο του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, το παραπάνω usb, το οποίο χωρίς να προβεί σε έλεγχο, άμεσα το διαβίβασε στο ΣΔΟΕ».

Όπως επισημαίνεται στην πρόταση, αφού παραδόθηκε από τις γαλλικές αρχές το νέο cd στην Ελλάδα, από την αντιπαραβολή των στοιχείων διαπιστώθηκαν τρία επιπλέον αρχεία σε σχέση με το παραδοθέν από τον κ. Παπακωνσταντίνου usb. Δηλαδή, είχε 2062 αρχεία και όχι 2059 αρχεία.

«Από την παράθεση των γεγονότων και την εξέταση του υλικού προκύπτουν ενδείξεις ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου τέλεσε τις αξιόποινες πράξεις της νόθευσης εγγράφου και της παράβασης καθήκοντος.

Συγκεκριμένα. ο κ. Παπακωνσταντίνου φέρεται να αλλοίωσε το περιεχόμενο του ψηφιακού δίσκου της λεγόμενης «λίστας Λάγκαρντ», κατά παράβαση των καθηκόντων του ως υπουργός Οικονομικών, η δε αλλοίωση αυτή συνίσταται στο γεγονός ότι δεν παρέδωσε αυτούσια την αρχική λίστα μέσω cd στις αρμόδιες αρχές για φορολογικό έλεγχο αλλά σύμφωνα με τις ενδείξεις επεξεργάστηκε την εν λόγω λίστα παρεμβαίνοντας ουσιωδώς σ αυτή και παραδίδοντας την υπό μορφή usb από την οποία προέκυψε ότι είχαν διαγραφεί τρία ονόματα τα οποία ανήκουν σε συγγενικά πρόσωπα του κ. Παπακωνσταντίνου», τονίζεται μεταξύ άλλων.

Οι βουλευτές προτείνουν την άσκηση ποινικής δίωξης για τα αδικήματα της νόθευσης εγγράφου και της παράβασης καθήκοντος σημειώνοντας μάλιστα ότι προκάλεσε βλάβη στα συμφέροντα του δημοσίου επειδή πιθανώς προσπόρισε οικονομικό όφελος στους διαγραφέντες από τη λίστα συγγενείς του που απέφυγαν τον φορολογικό έλεγχο.

«Οι ενδείξεις ενοχής του στηρίζονται στο αναμφισβήτητο γεγονός ότι είχε τόσο τη δυνατότητα όσο και το κίνητρο να προβεί σε μια τέτοια ενέργεια, καθιστώντας τη συγκεκριμένη συμπεριφορά του ερευνητέα κατά το νόμο», υπογραμμίζουν.

Τι προβλέπουν οι διαδικασίες

Η πρόταση για άσκηση δίωξης κατά προσώπων που διατέλεσαν μέλη της κυβέρνησης υποβάλλεται, σύμφωνα με τον κανονισμό της Βουλής, γραπτώς, υπογράφεται τουλάχιστον από 30 βουλευτές και πρέπει να προσδιορίζει με σαφήνεια τις πράξεις ή παραλείψεις που, σύμφωνα με το νόμο περί «ευθύνης υπουργών», είναι αξιόποινες καθώς και να μνημονεύει τις διατάξεις που παραβιάστηκαν.

Η πρόταση εγγράφεται σε ειδική ημερήσια διάταξη, ανακοινώνεται στην Ολομέλεια της Βουλής και θα πρέπει να συζητηθεί εντός 15 ημερών από την κατάθεσή της.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης της πρότασης στην Ολομέλεια, ο πρώην υπουργός Οικονομικών μπορεί να μιλήσει ενώπιον του Σώματος καθώς, σύμφωνα με τον κανονισμό, «η Βουλή μπορεί να επιτρέψει την εμφάνιση ενώπιον της του προσώπου, κατά του οποίου στρέφεται η πρόταση για άσκηση δίωξης». Ωστόσο, έχει δικαίωμα, αν δεν επιθυμεί να μιλήσει στην Ολομέλεια, να καταθέσει έγγραφο υπόμνημα. Η ψηφοφορία είναι μυστική. Για την απόφαση συγκρότησης Προκαταρκτικής Επιτροπής απαιτείται η απόλυτη πλειοψηφία του Σώματος, δηλαδή τουλάχιστον 151 ψήφοι.

Πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το άρθρο 155 παράγραφος 8 του κανονισμού της Βουλής, αν για οποιονδήποτε λόγο, στον οποίο περιλαμβάνεται και η παραγραφή, δεν περατωθεί η διαδικασία που αφορά πρόταση άσκηση δίωξης, ύστερα από αίτηση του ίδιου του κ. Παπακωνσταντίνου η Βουλή μπορεί να συστήσει ειδική επιτροπή από ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς για τον έλεγχο της κατηγορίας.

Εφόσον η Βουλή αποφασίσει τελικά τη σύσταση Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης, θα ορίσει και την προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να υποβληθεί το πόρισμα και το σχετικό αποδεικτικό υλικό. Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή θα έχει όλες τις αρμοδιότητες του εισαγγελέα Πλημμελειοδικών και μπορεί να αναθέσει σε εισαγγελέα πλημμελειοδικών ή εισαγγελέα εφετών τη διενέργεια ειδικότερων πράξεων σχετιζομένων με την προκαταρκτική εξέταση. Η προανάκριση είναι μυστική και απαγορεύεται να δημοσιοποιούνται τα πρακτικά.

Οι εξουσίες της Επιτροπής δεν αναστέλλονται με τη λήξη της Κοινοβουλευτικής Συνόδου και παύουν μόνο με τη διάλυση της Βουλής ή τη λήξη της βουλευτικής περιόδου. Στη συνέχεια, το πόρισμα της Επιτροπής θα έρθει προς συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, θα διενεργηθεί μυστική ψηφοφορία, ενώ η απόφαση λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, δηλαδή απαιτούνται τουλάχιστο 151 ψήφοι.

Αν η Βουλή αποφασίσει την άσκηση δίωξης, προχωρεί στην κλήρωση των τακτικών και αναπληρωματικών μελών του Ειδικού Δικαστηρίου, του Δικαστικού Συμβουλίου και της Εισαγγελικής Αρχής, σύμφωνα με τον νόμο περί ευθύνης υπουργών και το Σύνταγμα.

Σημειώνεται ότι, με τροποποίηση που επέφερε ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης Χάρης Καστανίδης στο νόμο περί ευθύνης υπουργών, τον Απρίλιο του 2011, η Βουλή έχει τη δυνατότητα να αποφασίσει με πλειοψηφία 151 ψήφων την ανάθεση της υπόθεσης στο Τριμελές Γνωμοδοτικό Συμβούλιο, για τον νομικό έλεγχο των στοιχείων της κατηγορίας και την αξιολόγηση της βασιμότητας τους.

Το Τριμελές Γνωμοδοτικό Συμβούλιο αποτελείται από έναν αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου και δύο εισαγγελείς και θα πρέπει, εντός ορισμένης προθεσμίας, να παραδώσει τη γνωμοδότησή του.

Το αποκαλυπτικό παρασκήνιο της υπόθεσης Παπακωνσταντίνου

Τα ηλεκτρονικά αρχεία και οι τρεις καρτέλες που έλειπαν στην πρώτη λίστα

Οταν άρχισαν οι δικαστικές έρευνες για τη λεγόμενη λίστα Λαγκάρντ, λίγοι ήταν εκείνοι που μπορούσαν να υποθέσουν τη συνέχεια και κυρίως τις εξελίξεις σε πολιτικό αλλά και σε ποινικό επίπεδο, που προκλήθηκαν από την αποκάλυψη πως καρτέλες με στοιχεία για στενούς συγγενείς του πρώην υπουργού κ. Γ. Παπακωνσταντίνου είχαν «κάνει φτερά» από την πρώτη λίστα, που έφθασε στη χώρα μας το 2010. Ο εξονυχιστικός έλεγχος των οικονομικών εισαγγελέων, με τη συνδρομή εξειδικευμένων υπαλλήλων του ΣΔΟΕ που ακολούθησε μετά την έλευση, εκ νέου, της λίστας από τη Γαλλία, επιβεβαίωσε τις υποψίες, αλλά και τους φόβους που είχαν εκφραστεί από την πρώτη ημέρα των ερευνών, ότι η πρώτη μπορεί να είχε υποστεί ποικίλες παρεμβάσεις.

Πράγματι, από τους ελέγχους και τη σύγκριση των δύο ηλεκτρονικών αρχείων -εκείνο που είχαν στα χέρια τους οι εισαγγελείς κι εκείνο που έφθασε από τη Γαλλία- προέκυψε κατ’ αρχάς ότι τρεις καρτέλες με καταθέτες συγκεκριμένα πρόσωπα δεν υπήρχαν στην πρώτη λίστα! Οι καρτέλες αυτές, που αντιστοιχούσαν σε δύο λογαριασμούς, προξένησαν το ενδιαφέρον των οικονομικών εισαγγελέων, καθώς: α) ο ένας λογαριασμός ανήκε στην πρώτη εξαδέλφη του πρώην υπουργού κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, την Ελένη Παπακωνσταντίνου, με συνδικαιούχο τον σύζυγό της κ. Ιω. Συκιαρίδη, ενώ β) ο δεύτερος λογαριασμός, που δεν είχε και κάποια κίνηση, ήταν στο όνομα ενός εκ πρώτης όψεως άγνωστου καταθέτη, που έφερε το ονοματεπώνυμο «Ανδρέας Ρωσώνης».

Οπως ανέφερε στην «Κ» αρμόδια δικαστική πηγή, οι οικονομικοί εισαγγελείς σε συνεργασία με κλιμάκιο του ΣΔΟΕ προέβησαν σε διασταυρώσεις των στοιχείων που είχαν οι τρεις καρτέλες, οι οποίες είχαν αφαιρεθεί από τη λίστα, με τα δεδομένα που έχει το σύστημα TAXIS. Κι έτσι βρήκαν πως ο λογαριασμός στο όνομα του κ. Ρωσώνη είχε να κάνει και πάλι με στενό συγγενή του πρώην υπουργού Οικονομικών. Η σύζυγος του εν λόγω καταθέτη ήταν η Μαρίνα Παπακωνσταντίνου, και αυτή πρώτη εξαδέλφη του.

Με βάση αυτά τα ευρήματα, οι δικαστικές αρχές που ασχολήθηκαν με τις αφαιρέσεις της πρώτης λίστας Λαγκάρντ σε υψηλότατο επίπεδο -την αξιολόγηση όλων των ευρημάτων έκανε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Ιω. Τέντες με τον εποπτεύοντα τους οικονομικούς εισαγγελείς, κ. Νικ. Παντελή- έστρεψαν τις υποψίες για τη «λαθροχειρία» στον κ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος υπήρξε και ο πρώτος αποδέκτης της.

Tο γεγονός, όπως δήλωνε στην «Κ» ανώτατη δικαστική πηγή, ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου ήταν εκείνος που παρέλαβε πρώτος το ηλεκτρονικό αρχείο με τους καταθέτες της ελβετικής τράπεζας, χωρίς να το πρωτοκολλήσει επίσημα στο υπουργείο και δίχως να δώσει εντολή στο ΣΔΟΕ για πλήρη έλεγχο των καταθετών, σε συνδυασμό με τη στενή συγγενική σχέση του με τους καταθέτες οι καρτέλες των οποίων αφαιρέθηκαν, ενίσχυσαν τις υποψίες των δικαστικών αρχών στο πρόσωπο του πρώην υπουργού, ο οποίος έτσι κι αλλιώς ήταν στο στόχαστρο των ερευνών για τη μη αξιοποίησή της.

Δεν είναι τυχαία άλλωστε η παράγραφος με την οποία καταλήγει το διαβιβαστικό έγγραφο προς τη Βουλή, του κ. Παντελή, που δεν αφήνει την παραμικρή αμφιβολία ότι η «λαθροχειρία» της πρώτης λίστας έγινε από τη στιγμή που έφθασε στην Ελλάδα. Μεταξύ άλλων, σημειώνει ότι οι γαλλικές αρχές κατά την παράδοση, πρόσφατα, της δεύτερης λίστας «διαβεβαίωσαν την τριμελή επιτροπή παραλαβής της ότι η εκ νέου παράδοση του ηλεκτρονικού αρχείου είναι πανομοιότυπη εκείνου που παραδόθηκε στις ελληνικές αρχές προ διετίας».

Με τις υποψίες εστιασμένες από τις δικαστικές αρχές στο πρόσωπο του πρώην υπουργού, σχετικά με την αφαίρεση των επίμαχων στοιχείων για τα στενά συγγενικά του πρόσωπα, η νέα λίστα -που περιλαμβάνει και τις «εξαφανισμένες» καρτέλες- διαβιβάστηκε στη Βουλή, προκειμένου να συσχετισθεί με την ήδη υπάρχουσα.

Αρμόδιες δικαστικές πηγές έλεγαν την Παρασκευή ότι εναπόκειται στον κ. Παπακωνσταντίνου πλέον να διαφωτίσει για το πώς και το γιατί έγινε η συγκεκριμένη αφαίρεση των επίμαχων στοιχείων από την πρώτη λίστα, και βεβαίως γιατί το περιεχόμενό της δεν αξιοποιήθηκε επί των ημερών του.

Για τη λαθροχειρία «λειτούργησε ο δεσμός του αίματος…»
Ακόμα και οι οικονομικοί εισαγγελείς, όταν άρχισαν τη διασταύρωση των στοιχείων ανάμεσα στην παλιά και τη νέα λίστα Λαγκάρντ, δεν πίστευαν ότι θα εντόπιζαν λαθροχειρία στο περιεχόμενο της πρώτης λίστας, που να αφορά στενούς συγγενείς του αρμόδιου για τη διαχείρισή της, τότε, υπουργού των Οικονομικών.

Ομως η επιβεβαίωση ότι τα αρχεία -καρτέλες- που αφαιρέθηκαν αφορούσαν λογαριασμούς των δύο πρώτων εξαδέλφων του πρώην υπουργού Γ. Παπακωνσταντίνου προκάλεσε έκπληξη ακόμα και στους έμπειρους εισαγγελικούς λειτουργούς.

Η στενή συγγενική σχέση του κ. Παπακωνσταντίνου με τις κόρες του αείμνηστου πολιτικού και θείου του Μιχάλη Παπακωνσταντίνου, ήταν η αιτία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ανώτατων δικαστικών, για την αφαίρεση των στοιχείων για τους λογαριασμούς τους, καθώς, εμφατικά, ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός για να δώσει μια εξήγηση για τον χειρισμό αυτό χρησιμοποίησε τη φράση «λειτούργησε ο δεσμός του αίματος…».

Τα μοιραία πρόσωπα των δύο πρώτων εξαδέλφων του κ. Παπακωνσταντίνου, Μαρίνα και Ελένη, αποτελούν κατά τις δικαστικές αρχές τις κρίσιμες παραμέτρους για την έρευνα της υπόθεσης, καθώς και για τη νομιμότητα ή μη των καταθέσεών τους, ενώ αποδίδεται ο χειρισμός της πρώτης λίστας σε πολιτική απειρία του πρώην υπουργού.